3.

röd fest igår kväll. alla skulle klä sig så rött det bara går samt överlämna en gåva till den helige nål (liksom det som finns ovanför generalen i hierarkin). 



som vanligt skulle en sång övas in för att visas för resten av nollorna senare under kvällen. här övar vi på våran då adeln och generalen kommer på besök.



vår fantastiskt fina gåva. för att matcha klädde vi oss även i röda papphattar.





som vanligt tog det lite för lång tid mellan idé och show. lite för många öl hinns drickas. vi försökte rädda situationen i den mån den gick. hoppas att folk har kul åt oss iallafall! för vi har jävligt roligt.


det blev inte en för sen kväll utan alldeles lagom. ändå var det svårt att få upp de blå imorse när man vaknade av en koklocka och att någon bankade på dörren. jag trodde det var min granne linnea som tyckte att det minsann var dags att gå till skolan. varför hade jag inte ens tänkt tanken? det är klart att det är phösarna. jag öppnar dörren och där står överphösare harriett och säger att "om en kvart är det samling utanför huset". det är dags för morgongympa.

trötta spatserar vi upp till kåren, en ungefärlig tiominuterspromenad. jag iklädd strumpbyxor, shorts samt kungsholmentröja. vissa var kloka nog att ta på sig vanliga kläder trots phösarnas rekommendation: "mjukisbyxor". eftersom jag bor i ett mindre studentområde gick vi tillsammans. uppe vid kårhuset stod de boende i det större studentområdet och väntade. ett kort togs.




godmorgon. efter gympan bjöds det som vanligt på frukost i kårhuset, det blev ett morgonmöte på radioredaktionen och därefter bums hem i säng för att inte vakna upp förrän fem på eftermiddagen. åh, vad jag älskar piteålivet.

 



här är förresten en av männen som tar alla bilder som jag stjäl. ifall jag ligger in en bild på människan och skriver att bildrättigheterna tillhör photophösare ryan leiboviz samt photophösare zeiss så är väl allt helt okej?

godnatt bloggen, godnatt iskalla piteå.


Kommentarer
Postat av: Ant-3

haha jag gillar straffbrickan, det ser värre ut än jag trodde

2010-08-26 @ 15:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0